woensdag 9 oktober 2013

Ding 4 Privacy

Tekst gelezen over netetiquette en privacy.

Als ik google op mijn blognaam krijg ik 5 resultaten, die verwijzen naar datgene wat ik sinds kort op deze blog  voor de 10 dingen AVV geplaatst heb. 
Als ik mijn naam tussen aanhalingstekens zet en google krijg ik ca. 17 resultaten.
Onder andere datgene wat ik zojuist benoemd heb. Maar ook wordt 3 x genoemd dat ik in 1983 een "Bibliografie betreffende geschriften over de geschiedenis van Nederlandse Universiteitsbibliotheken" gepubliceerd heb. Deze destijds gemaakt voor de GO-D opleiding in Den Haag.
Dat waren nog eens andere tijden. Hiervoor moest ik op reis!
Dagen op de researchafdeling van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag doorgebracht:.)
Hele middagen op de universiteitsbibliotheek Utrecht, VU-Amsterdam. UVA-Amsterdam en Leiden.
En dat allemaal om uiteindelijk een aantal pagina's te publiceren over iets waar volgens mij niemand interesse voor heeft.
In deze tijd heb je een opdracht voor thuis achter je laptop......bewonder wel mijn doorzettingsvermogen van toen!


Wat doe ik zoal met social media?

  1. Wats-uppen met de smartphone: ideaal en niet meer weg te denken.
  2. E-mailen: elke dag met mijn tablet op de bank s'avonds.
  3. Facebook: zelf niet actief, maar ik like wat af met datgene wat ik leuk, grappig vind.
  4. Google: dagelijks over alles wat ik maar wil weten.
  5. You-tube steeds vaker omdat ik het gewoon leuk vind
  6. Twitter berichten lees ik wel, maar ben zelf niet actief
  7. Privacy wat wel wat niet:
    Durf wel meer dan voorheen, zie mijn blog wat toch wel persoonlijk is.
    Ding 3 nog even nalopen op wat ik kan instellen.
    Inmiddels wel google alert en wieowie alert toegepast.
    Zo is ding 4 leerzaam geweest, af en toe nog eens bekijken en.....opletten dus! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten