woensdag 4 december 2013

Evaluatie 10 dingen

De 10 dingen zijn verrassend leuk: 

Een eigen you-tube filmpje als vakantieherinnering geeft mij een gevoel dat ik ineens midden in de maatschappij sta....  en gewoon meedoe met al die anderen die een you-tube filmpje plaatsen.
You-tube filmpjes zijn een verrijking in vele opzichten: overdragen van informatie, instructiefilmpjes,
nieuws, zoveel mooie muziek van klassiek naar alles wat er maar aan muziek is en vooral humor.
Mijn partner verzorgt een klassieke muziekavond in een verzorgingstehuis met het laten zien van you-tube filmpjes met muziek op een groot scherm: zo mooi om te zien dat de bewoners daar zo van genieten....

De you-tube filmpjes op de bibliotheeksite vind ik echt een aanwinst, vooral als wij als beroepsgroep weer heerlijk in het stoffige imago worden gezet. Wat natuurlijk totaal niet waar is!

Bloggen, je eigen creativiteit in kwijt kunnen en je ervaringen delen met anderen, in dit geval mijn collega's, is aan mij wel besteed. Zowel werkgerelateerde thema's, maatschappelijke thema's en jezelf een beetje bloot geven, gecombineerd met plaatjes en/of filmpjes en/of muziek vind ik een leuke tijdbesteding.

Google+ en Googledrive vind ik  werkgerelateerd voor de dagelijkse werkvloer.
Voor nu en voor morgen: kennis delen met elkaar in deze kennismaatschappij is verrijkend.

Als bibliotheekonderneming dien je daar aan deel te nemen. Meegaan met de flow...... er is zoveel bruikbare informatie, die je zomaar toegereikt krijgt. 

De smartphone = ideaal, zo ook de tablet.
Zoveel apps ..... en de bibliotheek doet gewoon mee. Misschien kan het nog uitgebreid worden met.....?


Het meest verrassende is dat ik mijzelf laat zien op facebook met foto.
Twee jaar daarover gedaan, maar deze cursus heeft mij over de streep gehaald!
Compliment voor de 10 dingen :.)


Twitter vind ik de meest verrijkende ervaring: met name het aanklikken van korte berichtjes. 
Zo krijg je bijvoorbeeld een complete social-media cursus uit Belgie op je tablet.. ... interessant om dit te blijven volgen op je interesse gebieden.

De sociale catalogus kan een goede aanvulling zijn, maar dan wel meer werken aan een flitsende zichtbaarheid. Hierbij een voorbeeld van een sociale catalogus.

http://www.goodreads.com/book/show/22628.The_Perks_of_Being_a_Wallflower

Al met al ik had deze cursus niet willen missen. 
Top 3 staat voor mij facebook, google+ en google-drive en op dit moment twitter, een nieuwe weg te gaan....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten